Význam farieb nespočíva len vo výslednom estetickom dizajne, hoci ten je bezpochyby nezanedbateľný. Zvolené farebné vzorce ustielania priamo ovplyvňujú prežívanie hotelových hostí. Ostatne, psychologické pôsobenie farieb bolo opakovane a dôveryhodne výskumne preukázané a úspešné hotely využívajú tieto zistenia vo svoj marketingový prospech. Biela nie je farbou prvej voľby hotelových textílií náhodou. Snehovo biele prestieranie pôsobí čisto, sviežo a vzdušne. Z pohľadu hostí je zárukou najvyšších hygienických štandardov hotela a tým aj špičkovej kvality služieb. Výsledný efekt je jednoduchý a súčasne luxusný.
Základnou farbou posteľného prestierania všetkých úspešných hotelov sú bezchybné biele textílie. Biela si však žiada aj precízne prestieranie. Zhodné previsy, priamočiare sklady a dokonale vyrovnané plochy sú nevyhnutnou požiadavkou tradičného hotelového stlania. Výsledkom je výnimočná estetická dokonalosť lôžka, ktorá pôsobí na hosťa v každom okamihu jeho užívania. Ideálnou nadstavbou neutrálneho podkladu ustielania sú výrazné farebné dekorácie.
Vytvárajú dojem kontrastu a pôsobia veľmi esteticky. Dekoračné textílie dávajú posteli výraz. Voľba dizajnu dekoratívnych vankúšov, prehozov a ozdobných prikrývok je vecou vkusu a odrazom atmosféry a štýlu celého interiéru. Platí však základné pravidlo: sýte farby a výrazné vzory. Veľmi obľúbené sú honosné posteľné dekorácie v saténovom dizajne, ale aj teplo pôsobiace tkaniny s dlhším vlasom až kožušinového prevedenia.
Trendom sú luxusné a elegantné farby, od zemitých odtieňov, cez metalické až po mystickú čiernu. Vhodnou voľbou je aj pestrá farebnosť v súlade s estetikou priestoru. Osvedčený je farebný súlad alebo komplementarita odtieňov textílií a doplnkov. Podobný farebný akcent môže mať dekoračné prestieranie, závesy aj keramika.